Dzieci
Miejsc w przedszkolu: 100 w czterech grupach
- Wychowaniem przedszkolnym objęte są dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
- W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak, niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, dyrektor przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
- Dziecko w wieku powyżej 7 lat, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego może uczęszczać do przedszkola nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 9 lat,
- Decyzje o odroczeniu obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor właściwej obwodowo szkoły po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej,
- Dziecko w wieku 6 lat odbywa w przedszkolu roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.
- W przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny w którym dziecko rozpocznie spełnianie obowiązku szkolnego.
- Rodzice dziecka pięcioletniego dopełniają czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola i mają obowiązek zapewnić regularne uczęszczanie na zajęcia.
- Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, w szczególności prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego, zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, odpowiadającego potrzebom, zainteresowaniom i możliwościom psychofizycznym dzieci w wieku przedszkolnym;
- szacunku dla swoich potrzeb;
- ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej;
- poszanowania godności osobistej i własności intelektualnej;
- życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;
- swobodnego wyrażania swoich myśli i przekonań, z poszanowaniem zdania innych;
- rozwijania cech indywidualnych i postaw twórczych.
- W przedszkolu wspólnie z dziećmi ustalone są normy zachowania. Dziecko w przedszkolu ma obowiązek:
- przestrzegania ustalonych zasad postępowania zgodnych z normami i wartościami współżycia społecznego, zwłaszcza dotyczących bezpieczeństwa;
- traktowania z szacunkiem i życzliwością wszystkich rówieśników i osób dorosłych;
- aktywnego uczestniczenia w zajęciach i zabawach prowadzonych przez nauczycieli;
- słuchania i reagowania na polecenia nauczyciela;
- szanowania wytworów pracy kolegów;
- szanowania sprzętów i zabawek znajdujących się w przedszkolu;
- dbania o estetykę i czystość pomieszczeń, w których przebywa;
- sygnalizowania złego samopoczucia i potrzeb fizjologicznych.
Lista aktualności